OBSERWUJĄ

wtorek, 26 marca 2013

CORE SYNERGISTICS X

Hej, dziś pierwszy raz pojawił się trening core synergistics, trening oczywiscie fajny, mieszanka różnych ćwiczeń z poprzednich programów. Głównym założeniem tego treningu jest to żeby w ruchu było całe ciało, ćwiczy się każdą partię po trochu, gdybym miała okreslić ten typ treningu to okresliłabym go jako cardio-siłowy :)

Zainteresoiwałam się równiez tematem pomiaru poziomu tkanki tłuszczowej. Można dokonać takiego pomiaru w domu i daje on wiecej pewności niż elektromagnetyczne symulatory w wagach łazienkowych za 50pln :P

Jednak moja pierwsza próba pomiaru odbyła sie włąsnie na takiej wadze łazienkowej, po obiedzie waga 56.3, a poziom tkanki 26,6 (po treningu 55,8 i 26.1 tkanki) no i smutek (bo w głowie zakodowane mam, że powyzej 30 to juz otyłośc wiec moja liczba sugerowała nadwage). Pomyślałam, ku*wa!No i net czytam czytam czytam...jak zawsze dużo crapu i każdy Bolek na SFD ma inny pogląd :D...Wertując milion stron doszłam do wniosku,że metoda "uszczypnięcia" jest najbardziej wiarygodna:

Metoda uszczypnięcia:

Metoda ta oparta jest na założeniu, że tłuszcz najbardziej gromadzi się pod skórą. Mierząc grubość skóry w różnych miejscach na ciele możesz otrzymać całkiem dokładne szacunki całkowitego tłuszczu w Twoim ciele.  Najlepsze narzędzie do wykonania takiego testu to fałdomierz/suwmiarka, dostępny w większości sklepów dietetycznych/allegro. Szczękami fałdomierza łapie się fałd skóry i wyznacza jego grubość w milimetrach. Standardowo przeprowadza się test na brzuchu, na biodrach, bicepsie, tricepsie, klatce piersiowej udach i łydkach (7miejsc). Można równiez uzyskać wynik mierząc 3 miejsca ale wiadomo im wiecej informacji tym wynik jest precyzyjniejszy. 

Na potrzeby domowych testów poziomu tkanki tłuszczowej istnieje metoda pomiaru tłuszczu przy pomocy zwykłej suwmiarki z podziałką milimetrową. Test przeprowadź na boku nad kością biodrową na wysokości pępka. Złap suwmiarką fałd skóry i zaciśnij szczypce mocno tak aby zgiąć skórę jak naleśnik tak aby obie części skóry przylegały do siebie. Wykonaj próbę kilkukrotnie, aż odczyt z suwmiarki będzie pokazywał tą samą wartość. Zapamiętaj miejsce i siłę uszczypnięcia, aby powtórzyć test w taki sam sposób po tygodniu lub po miesiącu. Wyniki w milimetrach wprowadź do kalkulatora pomiaru tkanki tłuszczowej na tej stronie.


mi wg powyższych wskazówek wyszło, ze mam poziom 18,2 tkanki (chciałabym :D) wiec pewnie coś spieprzyłam (zamówiłam juz fałdomierz) niebawem po dokładnym pomiarze dowiem sie jak jest i sie pochwalę lub ponarzekam :)

Jeśli któras z Was ma suwmiarkę (ja swojej nie znalazłam, a gdzieś w domu jest, w końcu jestem arch:P) to polecam ten test.

Wrzucam też foty jak poziom tłuszczu ma sie do figury, możecie znaleźć swoją (z tych fot z kolei mam wrażenie, że mój fat to 20-22 %, celem jest 15-17 % :)


z tego wynikałoby, że oscyluję wokół 17-18 % ...ale właśnie tak wygląda pomiar na oko ;)


fałdomierz







1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...