OBSERWUJĄ

wtorek, 28 maja 2013

MLEKO I MASŁO SEZAMOWE DLA SKNERUSÓW :d

Hejka, jak wiecie kozaczę ostatnio z moją wyciskarką, dziś zrobiłam tak: wlałam do wyciskarki szklakę ziarna sezamu (sezam moczony przez noc w wodzie) zalałam to 4 szklankami wody. Powstał miąższ sezamowy w wodnistej otoczce. Następnie zmieniłam wkład wyciskarki na dziurkowany (do uzyskania soku). Tak oddzieliłam płyn od masy, powstało z tego mleko (3/4 litra na oko) i masło orzechowe (pół słoiczka, 150 g). Oczywiscie można to zrobić bez wyciskarki, rzekłabym że użycie wyciskarki jest wygodniejsze i szybsze ale i tak miałam po tym mega syf w kuchni, a worka do orzechów nie używałam, wiec nie wiem :] to już chyba kwestia indywidualnego zmysłu kulinarnego (mój jest na poziomie 2 :P). Bez wyciskarki stosuje sie worek do wyciskania mleka orzechowego, dostępny tanio tu. P

RZEPISÓW NA MLEKO ROŚLINNE W NECIE JEST SRYLION :)

a teraz najlepsze, torebka sezamu kosztuje ok 5-6 pln, z tego wykorzystałam jedna szklanke, z czego troche użyłam do innych rzeczy i spokojnie została jeszcze szklanica, uzyskałam z tego ok 3/4 litra mleka. Gdyby wykorzystać całą torbę na mleko to uzyskałabym ok 3 litrów i dodatkowo 450 g masła sezamowego, a to wszystko za 5-6pln!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wspomnę jeszcze, ze sezam ma bardzo dużo przyswajalnego wapnia 
(w przeciwieństwie do mleka krowiego, halooooo:D). 

Teraz smak, mleko sezamowe i masło sezamowe bez przyprawienia są goryczkowate. 
Ja mleko i masło zrobiłam dla mamy, która ma niedobory wapnia, z powodu choroby:/.
Mleko krowie piła całe życie, zeby uniknąć osteoporozy :/

Odstawiła krowie, od 2 mc pija roślinne i jest spora poprawa:)
Mam vege mamę :D

Wracajac do żarcia, jeszcze nie doprawiłyśmy ani jednego ani drugiego bo mama jada jak wróbel :)
Zrobimy to przed spożyciem.
Sądzę, że do mleka i muesli można dodać cynamonu lub innych słodkich przypraw, 
a masło zrobić bardziej pieprzno-słone, spróbujcie, eksperymentujcie :D

Wypróbowałam mleko sezamowe z kawą i niestety sie nie nadaje, ani nie widac koloru,
ani nie czuc smaku, za to samo mleko jest dobre o ile ktoś lubi gorzkawe smaki (piwo, gorzka czekolada).

a teraz z innej beczki!Zrobiłam wczoraj test na nietolerancje pokarmów (niestety strasznie drogi :( powyżej 400pln :/). Ostatnio dużo sie o tym mówi, np to że człowiek tylko do 3 roku życia jest w stanie strawić laktoze, oznacza, ze później gdy spożywa ten twór sprawia, ze jego organizm wytwarza nietolerancje, ponoć 70 % ludzi na świecie nie toleruje laktozy!Tak samo sprawy wyglądają z glutenem, ponoć co 4 osoba na świecie go nie toleruje. Ze mną jest tak: w domu zawsze nazywali mnie "chlebojad" lubiłam sobie urwać kawał chleba i zjadać :D robiłam to latami!Okazuje się,, że mam ostrą nietolerancję i na pszenicę i na drożdze (główne składowe białego chleba, który latami stawiałam na piedestale!...niestety również PIWA!!!:(). Nie toleruje równiez innych rzeczy, wrzucam wykaz...temat szeroki, jak rzeka, jak sie ogarnę sie z myślami o tym to zrobie posta ;)

Toleruje mięso pewnie dlatego, że całe życie miałam do niego awersję, raz nie zjadłam żadnego mięcha przez 7 lat, jadłam za to inne odzwierzęce, teraz pora na krok dalej :)



POZDRAWIAM

HM ;)

4 komentarze:

  1. Mój znajomy robił jakiś czas temu testy tego typu i jest bardzo zadowolony. Jego żona przeszła nie dietę bo chciała zrzucić kilka kg po ciąży, jadła jakieś sałatki i jogurty, nie schudła ani grama! Dopiero po testach okazało się, że właśnie ma wysoką nietolerancję na jakiś składnik jogurtów, nie pamiętam dokładnie o co chodziło, ale dopiero dzięki tym badaniom udało jej się prawidłowo ułożyć dietę i schudnąć. Znajomy zresztą też, nie może pić piwa ani wódki zwykłej, za to służy mu rum i wódka z ziemniaków o czym dowiedział się po tylu latach. To samo się tyczy makaronów, chleba itd. Moim zdaniem to jest świetna inwestycja z tego co słyszę od znajomych i czytam w necie, sama się nad tym zastanawiam bo miałam ostre rewelacje żołądkowe w ubiegłym roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. racja, teraz gdy zrobiłam test też wiele spraw mi sie rozjaśniło, np to że zawsze miałam problem ze zrzuceniem tłuszczu pomimo dobrze ułozonego treningu. Jeszcze jestem na wegańskiej diecie, ale od przyszłego tygodnia zastosuje 6 tygodniową dietę dr Dąbrowskiej, ten tydzień mam na pożegnanie i na ułożenie sobie jadłospisu :D...w tamtym roku była promocja na taki test na gruponie:

      http://www.groupon.pl/oferty/warszawa/Punkt-Pobran-Synevo/6478838

      może jeszcze sie pojawi, trzeba polowac :)...dziwni mnie dlaczego lekarze, nie mówią o tym głośno?Dlaczego tylko zainteresowani moga znaleźć info w necie, co z tą profilaktyką, o której trąbią lekarze?(nie potrafiąc nawet posłużyć radą)...na szczęście i w PL zaczyna juz raczkować medycyna żywienia.

      Usuń
    2. W Polsce zdrowy styl życia dopiero staje się popularny więc jest szansa, że znaczenie dietetyków będzie z czasem rosło i być może regularni lekarze też zaczną szukać powodów pewnych chorób w złym odżywianiu. Teraz niestety wolą faszerować lekami albo odsyłać od specjalisty do specjalisty jak ktoś ma problemy z trawieniem, za wysokim cholesterolem, nadciśnieniem itd. A promocja jakby była gdzieś w mojej okolicy to na pewno skorzystam (:

      Usuń
    3. dobrze, ze przynajmniej w necie można poczytać :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...