OBSERWUJĄ

środa, 26 czerwca 2013

NOWY BLENDER I CIEPŁY OBIAD :)

Dziś dostałam nowy blender i ciesze się okrutnie bo stary już ledwo zipie :] Zajechałam go :)

Link do sprzetu, PUREGREEN



od razu zrobiłam szejka z banana i truskawek :D


 Postanowiłam zrobic kolejną wegetariańską podstawę, a więc TOFU!
Oczywiście musiałam je zrobić z własnego mleka sojowego, które zapragnęłam zrobić gdyż wychodzi taniej niż kupione w biedronce :P (nie mówiąc już o Alpro:)

Wypunktuje dla tych, którzy są slabi w gotowaniu jak ja:).
W necie można znaleźć mnóstwo filmów, albo opisów niestety są tak rozbudowane, że można oszaleć :O

Robi sie to tak:

a. przez 12h moczysz szklankę soi w wodzie,
b. po 12 h dokładnie płuczesz namoczoną soję,
c. blenderujesz soję z 4 szklankami świerzej wody 
(lub jak ja: mielisz soję przez wyciskarkę),
d. oddzielasz za pomoca gazy/pończochy na garnku, mleko od okary (resztki z soi),
e. musisz zagotowac to mleko (i gotowac przez 5 min), bez tego mleko jest surowe,

MLEKO JEST GOTOWE, 
z opakowania soi za ok 5-6 pln, masz 2 litry mleka
oraz okare na dwie tarty lub cokolwiek innego z okary (nalesniki, kotlety,etc etc)

f. czekasz ok 10 min aż mleko przestygnie,
g. znów musisz zagotowac mleko, zestawić z ognia i odczekac ok 1 minuty, wlac sok z 2 cytryn.

Pod wpływem cytryny mleko się zważy, znów czekasz kilka minut,do całkowitego zważenia.
Wlewasz te serwatkę na gaze i oddzielasz płyn od serka,
to co zostanie na gazie to serek tofu.

Wkładasz tę serową kulkę zawionięta dalej gazą w sitko i dociskasz jakimś cięższym słoikiem
(żeby odsączyć resztkę wody). Ser dociskasz ok. 6 h w lodówce.

Z pozostałej okary zrobiłam ciasto z truskawkami :)
Przepis znalazłam w kuchni Alicji 
tylko u niej ciasto jest z jabłkami (też już robiłam :P)


Poniżej moje pierwsze tofu (jeszcze czeka na dalszą obróbke, chyba to będa kotlety brokułowe, zobaczymy jutro :D) i ciasto z okary prz produkcji mleka sojowego :)





standardowe codzienne zakupy owocowe


i w końcu gotowany obiad (oczywiscie był smaczny). Makaron ryżowy (wrzucasz do zagotowanej wody i czekasz 3 minuty i jest gotowy) do tego ugotowany kalafior i szpinak liściasty ze świerzym czosnkiem. wszystko posypane gomasio ze spiruliną i grysikiem z siemienia lnianego (resztki z mojego chleba roślinnego, mają zapach kebabowy dzięki kolendrze, która rewelacyjnie usuwa z organizmu metale ciężkie, głównie rtęć. Warto używać jeśli ktoś jada dużo ryb, które są główną przyczyną zanieczyszczeń rtęcią. 





dzisiejsze śniadanie, robione na starym blenderze :P



POZDRAWIAM

HM ;)

12 komentarzy:

  1. wow w życiu bym nie wpadła sama na zrobienie takich rzeczy w domu :D
    może kiedyś wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już dłuższy czas myślę o zakupie tego cuda:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie to wszystko sie prezentuje;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Twoje dania i podziwiam, że Ci się chce to wszystko robić. RESPEKT (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. heheh dzięki, na razie to wszystko jest dla mnie nowością więc mnie ciekawi, mam nadzieję, że zapał nie minie.

      Usuń
  5. Truskawki to chyba już u każdego zagoszczą w czerwcu ;)
    Ile blogów bym nie przeglądała, zawsze widzę truskawki :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. heheh, bo to sezonowy owoc wiec trzeba korzystać :)

      Usuń
  6. Zaglądałam tu od czasu do czasu (cóż, nazwa nie do zapomnienia) i zawsze mi się podoba twój entuzjazm:) Sama eksperymentuję z kuchnią wegańską. Wegetarianką jestem od lat, a wegańscy znajomi motywują mnie do różnych ciekawych prób i uważam, że to jest super, kiedy robię coś niebanalnego w domu:) Fajnie by było, jakbyś pisała trochę szersze recenzje używanego sprzętu.

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo, dzięki za podpowiedź, mój blog zaczął się od mody, później skupiałam sie na treningu a teraz również na diecie. Mam wrażenie, że to co piszę to same śmieci i ludzie i tak wiedzą o co chodzi więc po co mam coś powtarzać :)Dobrze, że mi to podsunęłaś, moze Ci ze strony modowej lub Ci ze strony sportowej poczytają coś o diecie wegańskiej/witariańskiej, o sprzecie oczywiscie też bo jest ważny przy tej diecie:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...