OBSERWUJĄ

piątek, 12 lipca 2013

CHLEB IDEALNY

Hej, wspominałam Wam ostatnio, ze wrzucę przepis na chleb idealny. Znalazłam opracowanie Krakowskiego Instytutu na chleb prozdrowotny, potocznie nazywa sie chlebem na otyłość, jak wrzucicie to w google to Wam wyskoczy sporo stron, z tymi samymi informacjami. Bazą chleba są ryż i kasze (eureka dla uczulonych na pszenicę, drozdze i gluten, znaczy dla mnie :D). Wczoraj wykonałam chleb w wersji ostrej i słodkiej. Wersja słodka z bananem i cynamonem, ostra z bazylią, oregano i szczyptą kolendry. Chleb jest gotowany (ryż, kasza) a następnie pieczony wiec nie nadaje się dla witarian, natomiast weganie mogą go jeść śmiało. 

Dokładny przepis znajdziecie tu

Ja preferuję ten ostry, moja mama oczywiscie slodki, 
kwestia Twoich kubek smakowych. Chleb jest sycacy i nie podnosi glukozy, 
o szeregu zalet poczytajcie na stronie żródłowej. 

Instytut wydał równiez poradnik dotyczący żywienia, patrząc na spis treści kusi mnie żeby go nabyć. Spis tresci wskazuje, ze tematyka ZDROWEGO odżywiania została przez naukowców Instytutu przeanalizowana z każdej możliwej strony. 


tu Pan dobrze wyjasnia o co chodzi z tym chlebem, 
dlaczego powinniśmy zastąpić tradycyjny chleb takim 



bazyliowy:



cynamonowy:






POZDRAWIAM

HM ;)

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...