OBSERWUJĄ

wtorek, 9 lipca 2013

GRILLOWANE BAKABURGERY I CHLEB ŻOŁĘDZIOWY

Hej, przedstawiam prosty przepis na wegańskiego grilla (robiłam juz na zewnątrz i w piekarniku :). 
Prawdę powiedziawszy poza tym, że w smaku bakłażany były wyśmienite i kozackie (powinnam stworzyć taką etykietę, kozackie :D) to mam wrażenie,że jedzenie przetworzone termicznie to tylko papka bez żadnych wartości, które były tam w wersji raw. Póki co to przebiegajace myśli, które skutkują ograniczeniem się co do spożywania przetworzonych pokarmów. Przeważnie obiad robię gotowany czy w piekarniku (kiedyś to sie musi skończyc...eeee, chyba się zaczynam tłumaczyc, znaczy jestem na dobrej drodze :)

A teraz przepis: kroimy bakłażana w 1 cm paski, wzdłuż lub wszerz, jak wolisz.
Nacinamy bakłażany na powierzchni w gwiazdkę, z jednej i z drugiej strony.
Jedną stronę smarujemy olejem i posypujemy przyprawami (wg upodobań) lub posypujemy jak ja przyprawą do grilla (są różne jedne są bardziej naturalne inne z glutaminianem sodu, zawsze czytaj skład!). Pieczemy w piekarniku 15 minut w temperaturze 180 st. następnie to samo robimy z drugą stroną (znaczy po 15 minutach pieczenia trzeba wyjąć kratkę i przełożyć na drugą stronę, wcześniej posmarowac olejem i posypać przyprawami :)


Grillowane na zewnątrz ze skórką, nie polecam, skórka jest twarda. Następnym razem zrobiłam juz z obranych i wyszło lepiej.


Grillowana w domu (bakłażany obrane)









Poniżej bakaburger na waflu ryżowym z sezamem, posmarowany moim pietruszkowym pesto. Bakłażan posmarowany jest ketchupem domowej roboty, na wierzchu kiełki. 


Poza bakłażanami (na jutrzejszą plażę :D) zrobiłam jeszcze chleb/macę mojego pomysłu :D
Podaje przepis (prawie jak na pierogi), zamiast tradycyjnej mąki użyłam mąki z brązowego ryżu i UWAGA!Mąki z żołędzi :D. Warto wypróbowac jest bogata w różne witaminy i minerały (prosze pogooglowac :) Proporcje jak na focie poniżej. 
Na taki placek wielkości średniej patelni zużyłam szklankę maki i pół szklanki zagotowanej wody, dałam równiez łyżkę mąki ziemiaczanej (zamiast jajka), łyżeczkę soli morskiej (nie było słone, można dać więcej jak ktoś lubi), łyżeczkę bazyli i trochę pieprzu.

I oto jest przepis na ciasto bez jakichkolwiek alergenów, ciasto/chleb dla mnie (są jeszcze witariańskie chleby roślinne suszone, które też jadam ale one mniej przypominają tradycyjny chleb/ciasto)!Ciasto zrobione bez jajek, bez pszenicy, bez drożdzy, bez glutenu, bez kukurydzy , aaaaaaa  jestem z siebie dumna, mój pierwszy kozacki przepis :D

Ciasto było wałkowane, jak w przypadku ciasta na pierogi

  
Ciasto było suszone na suchej patelni, pewnie można uzyskać ten sam efekt susząc w dehydratorze, (pewnie ok 10 h. następnym razem zrobie to w suszarce i będzie opcja raw :)



Efekt końcowy z bakaburgerem i ketchupem home made, kiełkami brokułowymi i pietruchą :)





POZDRAWIAM

HM ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...