OBSERWUJĄ

piątek, 23 sierpnia 2013

BIAŁKOWE ODŻYWKI WEGAŃSKIE - JAK ZACZĄĆ TRENING NA MASĘ!!!

Hej Dziewczyny!Z uwagi na zbliżające sie zmiany treningowo-dietowe, które planuje wcielić w zycie, postanowiłam stworzyć posta o odzywkach wegańskich!Jest ich mnóstwo jeśli mieszka sie w USA czy bardziej cywilizowanych krajach niż PL :) 

W ramach wprowadzenia chcę oświadczyć, że obserwowana przeze mnie dieta 811 ciągle robi na mnie wrażenie i nie znalazłam jeszcze argumentów przeciwko (pewnie jakies sie znajdą jak zacznę stosowac :P). Od razu uprzedzam, że moimi wytycznymi są moje nietolerancje pokarmowe i SM, wiec jeśli coś w diecie 811 nie będzie zgodne z dwoma powyższymi to wybiorę dwa powyższe kryteria, które są dla mnie najwazniejsze!Z założeń diety 811 chcę stosowac sie do proporcji 811(80 % weglowodany, głównie owoce, 10% tłuszczu (tu chcę zastosowac nasiona, których w 811 sie nie stosuje), 10 % białka...no własnie!

Przechodze do meritum postu. 10% białka przy chęci budowania mięsni (co jest moim celem) wydaje sie być małą ilością. Do tej pory wyszukałam informacje dotyczące tego iż współcześnie jesteśmy przebiałczeni i organizm spalający białko niepotrzebnie sie wysila (na mój rozum, chodzi o osoby, które chca trzymac osiagnieta wage, a nie tych którym zalezy na budowie masy). Tak czy siak chcę chociaz z miesiac na własnym przykładzie sprawdzić jak te proporcje wpływają na mój organizm. Prawdopodobnie białka może być za mało, wiec podpuszczam, ze po miesiacu zmienie proporcję na WBT-721. Sądze również, że od czasu do czasu w ramach węgli może sie u mnie pojawić (ziemniak, ryż, kasza gryczana lub jaglana co równiez jest w niezgodzie z założeniami 811). 

Kontynuując temat posta, szperając w necie i szukając informacji o roslinnym białku znalazłam dwa ciekawe źródła, które miałam juz okazję stosowac (w innej formie niż odżywki białkowe wegańskie). Oczywiscie o soi nie wspominam bo to oczywiste (nie znaczy to, że soja jest nudna i jest do bani!Niebawem wątek o soi, w wydaniu, którego możecie nie znac ;). 

...kolejny raz wracając :)

Źródło nr 1 SPIRULINA

nie bedę Wam pisac jakie walory zdrowotne zawiera spirulina, na pewno jeśli wklikacie to hasło w google, znajdziecie dużo ciekawych i profesjonalnie opisanych stron tego specyfiku. Ja zaznacze tylko, że spirulina jest algą morską, chetnie stosowaną przez Azjatów, którzy jak wiadomo mają duży procent zdrowotności w stosunku do schorowanego świata :)

Spirulina wystepuje w postaci tabletek, lisci czy ulubionego wśród sportowców proszku, z którego mozna zrobic okołotreningowego szejka!:D Spirulina zawiera ok 60-70% białka (różne źródła różnie mówią) wiec niewiele mniej od standardowych odzywek białkowych.

Napisałam wczesniej, ze miałam okazję zastosowac. Moje stosowanie póki co ograniczyło sie do stosowania przyprawy (Gomasio) ze spirulina, stworzyłam równiez swoją wersję gomasio z inną algą morską, która odrobinę różni sie od spiruliny (zawartością białka również) ale równie zdrową - chlorellą. Niestety możecie sie domyśleć, ze skoro spirulina jest alga to traci rybą, to prawda!Na szczescie można ją odpowiednio przyrzadzić, żeby sie nie porzygac :)Planuję jak juz ogarnę życie w Kanadzie zastosowanie spiruliny jako odzywki lub też wybiorę opcję nr 2, która jest bardzo kusząca z uwagi na sentyment...

Źródło nr 2 KONOPIE :)


Niestety konopie maja mniejszą zawartość białka niż spirulina (ok 50 %), w PL można kupić je tu. Konopie są mniej dostępna niz spirulina, której jest na allegro mnóstwo, wiec nawet linka nie wklejam :). Jak wcześniej zaznaczyłam, próbowałam...i znów trochę naginam bo zapewne :) 

Forma lotna konopii bardzo mi odpowiada, co do odzywki lub mleka konopnego (jest równiez olej, jak i ubrania, z tej cu rośliny, którą Dalajlama poleca, mozna zrobić wszystko żeby żyć szczęśliwie ;) ma ono smak orzechowy więc jako odżywka nadaje sie idealnie (poza mniejszą zawartością biała)...no cóż to od chętnych zależy, którą opcje wybiora, ja zapewne będę chciała wypróbowac obie,ale na mój nos konopie wygrają dzięki orzechowemu posmakowi i dzięki temu, ze są konopiami :)

WARTO RÓWNIEZ WSPOMNIEĆ,ŻE WYMIENIONE ROŚLINKI ZAWIERAJĄ WSZYSTKIE AMINOKWASY, KTÓRE SA POTRZEBNE CZŁOWIEKOWI, A TYM BARDZIEJ CZŁOWIEKOWI AKTYWNEMU!




POZDRAWIAM 

HM ;)




1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...