OBSERWUJĄ

poniedziałek, 12 sierpnia 2013

JOGURT NATURALNY SOJOWY UPDATE I CODZIENNA DAWKA WITAMIN!

Hej Dziewoje!Dziś kupiłam jeżyny, pierwszy raz w tym sezonie wiec mam radochę, zjadłam juz szejka potreningowego z jeżynami :D









A teraz update mojego jogurtu naturalnego, sojowego!
Od czasu kiedy wrzucałam po raz pierwszy jogurt wiele się zmieniło.

Moje spostrzeżenia dotyczą jakości używanej soi.
Po pierwsze jogurt z mleka sojowego z biedronki, było o wiele żadszy niz z mleka, które robiłam sama z ziaren. Dla przypomnienia zaznaczam, że jogurt robi się z mleka sojowego i dodatku żywych kultur bakterii. Wg producenta bakterii, co 4 porcję jogurtu trzeba użyć nowych kultur bo jogurt staje się wodnisty. Ja zrobiłam juz 5 porcję i jogurt nadal jest gęsty, sądze,że to zasługa jakości soi. 

A wiec jeśli chcecie zrobić jogurt naturalny sojowy i chcecie żeby jeden starter bakterii służył Wam jak najdłużej to najlepiej do jogurtu użyć

a. soi organicznej,
b. soi jakiejkolwiek,
c. mleka sojowego z biedronki,

te opcje wypróbowałam i najlepiej wypada mleko robione z soi bio!
Zaznaczam, że jogurt robi sie bardzo szybko i porcja z jednej jogurtownicy wystarcza mi na tydzień, używam ok 6 łyżek jogurtu dziennie (do 2 szejków). Z tego jogurtu korzysta też moja mama i brat :D

Zauważyłam również, że odkad regularnie jeem szejki z jogurtem naturalnym sojowym to nie mam problemów jelitowych, wiec jeśli ktoś cierpi na łazienkowe problemy to taki jogurt czyni cuda :D

Ja meczyłam się cały rok zanim znalazłam skuteczny lek w postaci takiego własnie jogurtu :)
Zjadane duże ilosci owoców ze skórką (błonnikiem) też nie pomagały :(

A tu ciekawy art o probiotykach

To tyle :)



POZDRAWIAM

HM ;)

8 komentarzy:

  1. ale masz warzyw w lodowce nadal ejstes na diecie warzywno-owocowej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba nie trzeba byc na zadnej diecie zeby miec warzywa i owoce w domu... :) dla mnie to life style a nie zadna dieta ;) buziaki

      Usuń
    2. HSL dobrze prawi :) To lifestyle, ludzie często myla słowo dieta z czasową zmianą żywienie, dla mnie dieta oznacza codzienny styl żywienia, wiec można rzec, ze moja dieta jest nadal warzywno-owocowa i taką zamierzam prowadzić po wieki :D

      Usuń
  2. Uwielbiam twoje zdjęcia posiłków, są takie kolorowe. :)
    Robiłam kiedyś jogurt domowym sposobem, co prawda nie sojowy, ale jakoś nie podszedł mi smakowo. Dlatego pozostałam przy jogurcie sklepowym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no tak są zwolennicy jogurtu naturalnego i przeciwnicy (jak wiadomo naturalny nie jest słodki). Kwestia dobrego doboru owoców i dodatków (siemię lniane, mak, sezam co kto lubi)ewentualnie dosłodzenia syropem z agawy czy miodem. Ja piję z szejkami więc nie czuję ani konsystencji jogurtu, ani jego smaku bo pijam słodkie owocowe szejki. Dla mnie najwazniejszą wartościa jogurtu są żywe kultury bakterii dzięki, którym nie mam problemów z jelitami :)

      Usuń
  3. ja odkad maliny i jezyny pojawily sie w ogole na straganach i w sklepach codzien szamie ich porcje :) i tak jak Ty - dodaje do koktajli :) super zdjecia ;) profeska ;)
    pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. yeahhhhh, szejki wymiatają, zawsze piję po treningu :D

      Usuń
  4. mmmm, zrobiłam się głodna!!! <3
    Zapraszam też do mnie:)
    http://high-heeled-view.blogspot.com/
    <3<3

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...